پیام بازرگانی شبکه های استانی
تعرفه های فوق مربوط به سال 94 میباشد و اعتبار ندارد
ماده 27- تعرفه استانی :
27-1: بر اساس تقسیم بندی، مراکز استان ها به چهار منطقه و یک منطقه ویژه به شرح زیر تقسیم می شوند:
منطقه (یک): خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، مازندران، گیلان، اردبیل، خوزستان ( هشت استان)
منطقه (دو): یزد، البرز، هرمزگان، مرکزی، کرمان، قم، گلستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه ( نه استان)
منطقه (سه): سمنان، لرستان، همدان، بوشهر، زنجان، قزوین، سیستان و بلوچستان (هفت استان)
منطقه (چهار): چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی، کردستان، خراسان شمالی، ایلام (شش استان)
منطقه ویژه: آبادان، کیش، مهاباد (سه استان)
27-2: نرخ باکس بین برنامه معادل دو برابر نرخ طبقه همان برنامه در تلویزیون و نرخ آگهی بین برنامه رادیویی معادل قبل می باشد.
27-3: حداقل زمان آگهی استانی در تلویزیون 10 ثانیه و در رادیو نیز 10 ثانیه تعیین می شود و کمتر از آن نیز در تلویزیون همان 10 ثانیه و رادیو 10 ثانیه محاسبه می گردد(به استثناء نشان آگهی).
27-4: حداقل و حداکثر زمان زیر نویس 15 ثانیه است و کمتر از آن نیز همان 15 ثانیه محاسبه و بیشتر ار آن معادل زمان زیر نویس مربوطه 1/2 برابر نرخ طبقه قبل همان برنامه محاسبه می شود.
27-5: نرخ دعوت به تماشا معادل چهار برابر نرخ طبقه همان برنامه می باشد.
27-6: نشان آگهی: نمایش نام و نشان تجاری و شعار صاحبان آگهی، بدون گفتار، همراه آرم و نشان بازرگانی توام با موسقی مصوب شده که در 6 ثانیه، در ابتدا یا انتهای هر بسته آگهی به تشخیص اداره کل بازرگانی به صورت روزانه از هریک از شبکه های استانی سیما پخش میشود، محاسبه خواهد شد.
با توجه به اینکه برنامه های صدا و سیما در ماه ها و فصل های سال متفاوت می باشد بر اساس حجم آگهی و میزان عرضه و تقاضای بازار، افزایش و کاهش جدید در شرایط مقتضی اعلام خواهد شد.
ماده 28- تخفیفات و تسهیلات قراردادهای عادی استانی:
تسهیلات حمایت از تولیدکنندگان و نمایندگی کالا های تولیدی: با هدف کاهش مصرف انرژی و ترغیب تولیدکنندگان داخلی به ارتقاء شاخص مصرف انرژی به سطح A و بالا تر و همچنین صاحبان کالا و نمایندگی کالا های تولیدی از لحاظ صادرات، تولید و اختراع و فن آوری جدید با ارائه مدارک مربوطه به قرار داد های پخش آگهی در تلویزیون 800 درصد و در رادیو 900 درصد اضافه پخش علاوه بر سایر امتیازات داده خواهد شد.
ماده 29- اضافه پخش های تسریع استانی:
قرارداد هایی که تا پایان اسفند ماه 94 منعقد گردد در تلویزیون شامل 500% و در رادیو شامل 600% تخفیف تسریع به صورت اضافه پخش می شود.
توضیح: تخفیف اضافه پخش تسریع علاوه بر تخفیفات متعلقه دیگر می باشد.
ماده 30- جدول ضرایب ماه های سال قرارداد استانی:
ماده 31- جدول تعرفه پایه آگهی های تلویزیونی استانی:
ماده 32- جدول تسهیلات تشویقی تلویزیون بر مبنای بودجه سالانه (ریال):
تبصره 40: برای بودجه سالانه رادیویی استان ها معادل ده درصد بودجه سالانه تلویزیون منظور خواهد شد.
تعرفه قراردادهای ثانیه پخش آگهی مراکز استان
ماده 33- آگهی بومی استانی:
اگهی استانی بومی دارای منشاء بومی در استان محل پخش است
تبصره 41: صاحبان آگهی مندرج در لیست آگهی های ملی از قبیل ادارات کل امور مالیاتی، توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب، گاز، مخابرات، حمل و نقل پایانه ها،بهزیستی و ... در صورت تولید و پخش آگهی با محتوای بومی و ویژه هر استان و پس از اخذ شناسه بازرگانی و فقط به صورت نقدی مجاز به پخش در قالب آگهی بومی هستند.
تعرفه پخش آگهی بومی: نرخ پایه پیام های بازرگانی در استان
تعرفه پخش زیرنویس بومی: 1/2 برابر نرخ پایه آگهی تلویزیونی
تعرفه پخش نشان آگهی بومی: 2 برابر نرخ پایه آگهی تلویزیونی
تعرفه پخش تقدیم برنامه بومی: 2.5 برابر نرخ پایه آگهی تلویزیونی
تعرفه پخش بین برنامه بومی: معادل دو برابر نرخ پایه آگهی تلویزیونی و در رادیو معادل نرخ پایه حساب می گردد.
جدول تسهیلات تشویقی استانی بومی:
ماده 34- نرخ تعرفی استانی بومی ( ثانیه ای )
ماده 35- جدول ضرایب فصل های سال قرارداد استانی ، بومی و بین استانی:
ماده 36- آگهی بین استانی:
پخش تبلیغات یک موسسه، بنگاه اقتصادی، نشان تجاری، محصول و یا خدمت در بیش از 1 استان توسط یک صاحب آگهی.
تبصره 42: در صورت اضافه شدن استان دوم تا سی ام مشروط بر اینکه آگهی در لیست پیوست ماده 38 نباشد مبنای محاسبه نرخ پخش در استان های بعدی بر اساس تعرفه بین استانی که معادل 1/5 برابر استانی بومی می باشد محاسبه می گردد.
ماده 37- آگهی ملی استانی:
صاحبان کالا و خدمات که در لیست پیوست می باشند آگهی آنها ملی محسوب و محاسبه خواهد شد.
تبصره 43: کلیه آگهی ها نیاز به اخذ شناسه بازرگانی دارند.
تبصره 44: چنانچه صاحبان کالا و خدمات آگهی ملی استانی فقط در یک استان که دارای منشا بومی می باشند آگهی پخش نمایند بومی محسوب خواهد شد.
تبصره 45: قرارداد های آگهی های ملی فقط به صورت اضافه پخش صادر میشود.
ماده 38- انواع پرداخت:
پرداخت نقدی:
38-1 صاحبان آگهی که تمایل داشته باشند همزمان با شروع قرارداد به صورت نقدی و کامل مبلغ قرارداد را پرداخت نمایند می توانند از امتیاز اضافه پخش نقدی سیصد درصد علاوه بر تخفیفات پایه استفاده کنند.
38-1-1 برای صاحبان کالا و خدمات بومی ثانیه ای 20% زمان رایگان اعطا خواهد شد.
غیر نقدی:
38-2 صاحبان آگهی که قرارداد غیر نقدی انعقاد نمایند تسهیلات مطابق با جدول ضوابط در ماده 14 محاسبه می گردد.
ماده 39- تعدیل:
در صورت عدم پخش کامل تا پایان زمان قرارداد در هر نوع قرارداد رادیویی یا تلویزیونی در تمامی گروه ها مدت قرارداد افزایش نمی یابد و با کسر امتیاز اضافه پخش متناسب با بودجه هزینه شده از زمان پخش، درصد اضافه پخش بودجه ماهانه یا سالانه و افزایش بودجه و حضور مستمر و ظرفیت های تشویقی احتمالی به نسبت میزان پخش تعدیل و مفاصا حساب نهایی صادر می شود.
ماده 40- فسخ قرارداد:
در صورت فسخ قرارداد، با اعلام کتبی صاحب آگهی و تایید اداره کل بازرگانی با توجه به مدت باقیمانده قرارداد، با کسر امتیازات قرارداد متناسب با پخش مبلغ پخش، بر اساس جدول ضوابط طبق ماده (39) اقدام خواهد شد.